Tuesday, March 10, 2009

Sesi Paksaan Untuk Tambah Berat Badan

Bengkel rangka kerja yang berlangsung selama 3 hari bermula Jumaat hingga Ahad baru-baru ini memang memenatkan. Memenatkan bukan untuk aku tetapi untuk para pesertanya. Kerja yang memakan masa beberapa tahun perlu dirombak dan diselesaikan dalam tempoh 3 hari berbengkel. Mahu tak ternganga mulut semua peserta. Bila buat kerja menggunakan kerahan otak memang letih. Tapi hati tetap berkobar-kobar mahu selesaikan dalam 3 hari itu.

Aku bukan peserta di sini. Aku cuma sekretariat yang sama-sama menjayakan bengkel yang membosankan ini. Di samping menjadi pendengar yang setia kepada setiap peserta yang mengadu tentang tekanan yang dihadapi hehehe.... Maklumlah, kerja perlu juga disiapkan bila tiba hari terakhir bengkel.

Hah! Tengok gambar kat atas. Aku saja gatal mahu ambil gambar kaki masing-masing. Geng jahat bersama aku pagi itu. Cuma kurang seorang ahli tidak bertugas di dewan bersama kami. Dan juga tolak seorang di gambar (yang berseluar putih) kerana dia bukan geng jahat (sebab tidak mendaftar sebagai ahli). Geng jahat hanya berempat.

Bila ada program, pasti agenda santap yang dinanti.

Makan tengahari boleh tahan menariknya. Aku bukan di dalam kategori lapar ketika itu. Namun masakannya tetap menaikkan selera.

Jangan komen apa-apa. Aku memang suka snap gambar makanan dan yang berkaitan dengannya. Tengok saja kombinasi warna yang ditonjolkan. Amat menarik perhatian.

Pink guava juice. Buat air liur meleleh saja. Makan di cafe bersebelahan dengan padang golf yang menghijau. Amat tenteram walaupun waktu itu tengahari dan bertemankan terik matahari.

Hidangan favourite dan istimewa aku. Dessert time! Cuma dihidangkan di saat-saat akhir sesi makan tengahari. Ketika perut aku penuh tidak boleh diisi lagi. Maka, pengajaran pada hari pertama, esok aku perlu berbaris bersama peserta bengkel untuk sesi makan tengahari (hanya untuk dessert). Setelah selesai sesi dessert, baru beralih ke meja sekretariat untuk main course! Dan itu yang aku buat pada hari kedua dan ketiga.