Monday, March 16, 2009

Pagi Blues Yang Redup...

Hari ini birthday seorang blogger yang aku kagumi. Aku malas mahu link di sini sebab takut kalau-kalau ada sesiapa yang tersesat di sini akan mengetahui, lalu disampaikan kepada Si Dia mengenai aku. Maka malu besar aku nanti.. Perasaan itu harus dirahsiakan daripada pengetahuan empunya diri, baru ada keistimewaan dan mysterious-nya di situ. Jadi, Happy Birthday Bro.! Welcome to the Club (30sen)!

Pagi-pagi lagi aku sudah nampak kelibat The Gardener. Awal pulak dia hari ini. Apa tidaknya, semalam terasa hati dengan aku sebab kena marah. Lalu merajuk, malas bercakap dengan aku seharian. Aku malas layan.

Aku marah bila kerja yang paling mudah, gagal dilaksanakan. Kerja yang paling mudah tetapi memberi kesan besar jika tidak dilakukan dengan teliti. Ya. Semua kerja pun memerlukan penelitian. Aku tidak pasti jika ada kesan-kesan sabotaj. Maka mungkin nasib kamu tidak berapa baik semalam. Namun, bila kamu lewat ke tempat kerja DAN, kamu telah dipertanggungjawabkan memegang kunci pejabat DAN memaksa rakan-rakan yang datang awal ke pejabat untuk menunggu kamu, itu aku susah mahu terima.

Aku tidak marahkan kamu kerana itu. Tapi sikap kamu buat aku... (tidak ada perkataan mahu aku gambarkan di sini). Ada rakan sekerja yang agak bengang dengan kamu. Lalu bertalu-talu tusukan laser yang keluar dari mulut mereka menikam hati kamu. Ditambah dengan amukan aku, memang bikin hati mendidih. Ya, aku faham. Mood kamu hilang seharian. Ambil ia sebagai ingatan.

Dan pagi ini, aku tetap malas layan kamu. Sebab aku telah ambil bahagian aku. Aku juga turut mengambil peringatan dari perkara-perkara yang berlaku. Selepas ini, (mungkin) biar aku saja yang buat semua kerja!