Wednesday, March 4, 2009

Sah! Aku Sakit Tenat...

Malam tadi aku bermimpi tentang seekor harimau putih yang sangat besar tapi jinak. Lalu sebentar tadi aku cuba Google untuk mencari maksud mimpi aku. Hasilnya, memang banyak tapi maksud di situ berbeza-beza mengikut plot mimpi masing-masing.

"The tiger represents fear, agression, anger, tension, urges. " Itu yang aku dapat hasil pencarian aku yang boleh diterima pakai dan bersesuaian dengan mimpi aku malam tadi.

Dalam mimpi aku ada ramai pelakon tambahan, tapi kesemuanya aku tidak ingat siapa mereka. Aku rasa aku Heroin dalam mimpi aku dan seorang yang sangat aku kenal pasti dia Hero dalam mimpi malam tadi (aku cakap hero dalam mimpi, bukan hero AKU okey? Jangan salah meng-intepretasi pulak). Mahu tahu siapa hero dalam mimpi malam tadi? Hahahhaha...... Coach volleyball aku! Sah, aku memang tensi-mensi dengan volleyball (dan coach) aku. Sampai terbawa-bawa dalam mimpi!

Betul lah cakap orang, mimpi itu mainan tidur. Aku yang terlalu tertekan dengan masalah (volleyball) aku ini harus mencari jalan penyelesaian segera. Nanti melarat hingga menjejaskan prestasi kerja, menyusahkan orang lain pula. Jadi aku harus positif dalam menyelesaikan tekanan ini.

Petang ini ada latihan seperti biasa. Sorry Coach, aku malas pergi. Ada urusan di airport. Lagipun ramalan kaji cuaca mengatakan hujan lebat akan melanda Lembah Sintok. Tidak baik main hujan. Nanti aku demam, kamu juga susah.

Geng jahat ada bawak sarapan untuk semua. Jadi, aku ke pantry dahulu. Happy working kepada kamu yang tidak bersarapan.