Tuesday, March 24, 2009

Lagi Bunga-bunga Pahala Gugur

Hati aku suci. Tapi bila ada perbuatan-perbuatan yang palsu jelas berlaku di depan mata, bakal membuatkan kesucian hati aku tercalar.

Bila semalam Big Boss aku bercuti (maka secara logik akal tiada di pejabat) dan ada tubuh lesu tidak berdaya mahu ber-meeting yang sengaja menyalakan api kemarahan aku tiba-tiba jadi ceria dan kembali bertenaga hari ini sebab Big Boss sudah masuk ke pejabat. Aku yang tulus ikhlas ini tidak mahu berfikir yang kotor tapi bila secretary Big Boss sendiri paksa aku tengok dengan hati aku (yang satu lagi) membuatkan mata aku ternganga besar. Memang ketara 'angin kipas' nya bagai berterbangan rambut aku setiap kali dia melintasi cubicle kami.

Wajah ceria itu bagus. Motivasi untuk semua crew. Tapi ceria biarlah datang bersama keikhlasan, baru aura-aura positif akan terlekat pada kamu.