Wednesday, March 11, 2009

Dilema Di Waktu Pagi

Baru sebentar tadi, The Voice (sila rujuk gambar kaki yang ber-sandal kuning) bertanya samada aku ke sesi latihan petang ini atau tidak. Lalu jawapan aku 'tidak' untuk soalan itu. Cepat-cepat dia mengajak aku ke kelas aerobik yang lama aku tinggalkan.

Aku berfikir. Bukan tidak mahu. Hati melonjak-lonjak mahu pergi tetapi aku takut. Aku takut terserempak dengan rakan sepasukan bola aku atau paling malang, bertembung dengan coach. Kelas aerobik dan latihan bola dibuat di kawasan yang sama iaitu di Sport Arena. Cuma kelas aerobik di buat di dalam dewan manakala latihan bola di gelanggang luar.

"Aku cuba". Itu saja yang mampu aku balas. Kalau aku gila petang nanti, aku akan buat kerja kurang siuman ini. Kalau nasib aku malang, tebal dan merahlah telinga menahan pertanyaan demi soalan yang bakal di tanya oleh rakan sepasukan.

Moga hujan turun dengan lebatnya di gelanggang bola petang nanti. Amin.