Saturday, March 14, 2009

Antara Madu dan Racun

Ini milik seorang rakan aku di pejabat. Aku gelar dia The Gardener sebab dia menjaga pokok bunga milik aku (apa cerita pokok itu? sudah mati agaknya).

Antara ubat untuk sesi pemulihan (bakal tinggal angan-angan) dan bahan untuk pembakar hati yang dipuja hingga ke saat ini. Aku tidak pasti keberkesanannya. Tetapi berdasarkan pemerhatian aku, ada perubahan daripada pengambilan gam kunyahan tersebut. Daripada filter cigarette kepada pengambilan rokok daun. Cis! Takde taste langsung! :P

Tapi tidak apa. Asalkan kamu tidak melakukan aktiviti fogging berdekatan aku, itu cukup memadai. Tetapi aku masih tidak kisah, jika kamu masih tetap berdegil mahu ber-fogging di sekitar aku. Tapi terpaksalah tahan sedikit panahan laser yang bakal keluar dari mulut aku nanti. Takut-takut bukan setakat hati kamu saja yang bakal terbakar, malah muka, tangan dan cubicle kamu juga bakal rentung di-laser. Hehehehe... aku gurau saja.

Hasrat kamu baik. Untuk berhenti merokok. Ada semangat di situ. Tetapi pastikan semangat harus selari dengan usaha yang gigih. Jadi, selamat berhenti merokok ya!