Tuesday, March 17, 2009

Lena Yang Indah Terganggu Juga

Awal pagi sebelumnya sudah diganggu. Ini pagi tadi juga, lagi sekali aku diganggu. Pagi tadi jam 4.15 dia telefon aku. Apa bikin jam itu kamu belum tidur, hah!?

Aku, kalau telefon berbunyi pepagi semacam itu, otak akan tune ia sebagai bunyi alarm. Tanda sudah masanya untuk aku bangun. Tetapi rupa-rupanya, gangguan oleh manusia yang masih belum tidur.

Dua kali deringan yang lama membuatkan aku menghantar message text kepada Si Pemanggil.

Aku : Who's this? Go sleep la..
Dia : Tak boleh tido. Teman sembang boleh..

Mahu saja aku balas ; Nak teman borak, pegi kedai mamak la..
Tapi aku tidak balas begitu. Panjang pulak perbualan aku nanti.

Aku : I don't talk to stranger
Dia : Boleh la. Kita mulakan persahabatan

Gila apa! Mahu cari sahabat jam 4.15 pagi. Aku masih siuman. Tentunya gangguan seawal pagi (oleh orang yang tidak dikenali atau nombor yang tidak dikenali) merupakan satu ancaman. Aku pun tidak tahu apa status jantina Si Pemanggil. Pastinya berlainan jantina dengan aku. Kalau ikut logik akal (aku), kamu yang sesama jantina dengan aku tidak (atau jarang) membuat panggilan seawal pagi (begitu).

Maka, message text aku tamat di situ tanpa sambungan. Aku rasa cerita gangguan ini pasti tidak tamat pagi tadi. Gangguan demi gangguan bakal berlaku. Aku harus segera tukar nombor baru!