Saturday, March 21, 2009

Kejadian Pagi Itu

Petang semalam, lebih kurang jam 4.00 petang, Mr. Mechanic menelefon aku. Aku semacam malas menjawab sebab baru terjaga dari tidur. Mahunya tak tidur, hujan lebat di luar dari pagi hingga ke malam.

Dia menceritakan bahawa hajat untuk memancing di sebuah pulau di sini (berdekatan Yan, Kedah) tidak kesampaian kerana dia dan kawan-kawan terlibat dengan kemalangan di Tanjung Malim. Maka ketika dia bercakap dengan aku, dia masih di Kuala Lumpur.

Dia atau lebih tepat lagi, kereta yang dipandunya melanggar seoarang wanita muda berketurunan Cina di lebuhraya menghala ke Utara. Kepala wanita itu hancur.

Tapi dia tidak gentar sebab, semasa kejadian dipercayai wanita itu memang sudah terlibat dengan kemalangan yang lain di awalnya. Jadi, dia yang tidak bernasib baik ketika itu merupakan orang kedua yang melanggar tubuh wanita tersebut (aku tidak pasti samada wanita itu masih hidup atau sudah mati ketika dilanggar). Erm.. kalau aku mahu fobia setahun! Kepala hancur tu beb!

Sekarang, keretanya di tahan di balai polis untuk siasatan lanjut. Kesian Mr. Mechanic. Bersabar okey. Cerita pasal kemalangan ini ada keluar Buletin Utama di TV3 malam tadi tapi aku tidak pasti mengenai isi berita sebab sibuk berbual dengan makde di telefon.

Sebentar tadi si Mr. Mechanic telefon lagi. Ceria saja suara macam tidak ada apa-apa yang berlaku. Erm.. hidup mesti di teruskan, katanya.