Thursday, March 5, 2009

Kadang-kadang Sunyi Itu Perlu

Malam tadi aku ke airport, menghantar teman sebilik yang mahu ke Kuala Lumpur. Ada mesyuarat penting perlu dihadiri. Aku jarang-jarang ke airport. Apa tidak, kalau mahu ke Kuala Lumpur lebih mudah memandu sendiri atau naik bas sahaja. Terus ke destinasi yang di mahu dikunjungi. Namun, dalam kes teman aku ini, lebih baik naik flight sebab lokasi meeting pun di Sepang juga.

Sultan Abdul Halim Airport atau orang kampung di sini memanggil Airport Kepala Batas sangat sunyi malam tadi. Aku tidak tahu pula kalau di waktu siang akan ramai orang di sini atau di malam-malam lain juga akan riuh dengan manusia. Tetapi malam tadi memang seperti yang aku jangkakan, sunyi dan tenteram.

Sunyi itu bagus untuk ketenangan minda. Tambahan pula, manusia yang tenat dengan tekanan seperti aku. Bila berada di sini, seakan mahu tidur saja dan bergolek-golek di lantainya.

Cuma pilihan kedai makan di sini memang tidak menarik. Ada satu sahaja kedai makan di sini (masakan mamak) yang berada betul-betul di belakang aku. Erm.. apa lagi pilihan yang kami ada selain keluar dari kawasan airport dan mencari kedai makan yang berdekatan. Tetapi tidak mengapa kerana Bandaraya Alor Star memang sudah sunyi di waktu-waktu perdana. Jadi tidak perlu gusar dengan kemungkinan kedai akan penuh dengan budak-budak muda melepak sebelum memulakan 'sukan rakyat' setelah jam tepat 12.00 malam (baca : merempit).

Seperti biasa, perpisahan itu memang menyedihkan (chewah..!). Iye la, aku tiada teman untuk bergosip untuk tempoh 3 hari nanti hehehe... Bila hantar sesiapa di airport, di terminal bas atau di mana-mana (dalam erti kata lain, mahu berpisah), pasti perasaan sedikit beremosi. Hahaha.... jangan lupa ya kawan, survey kasut untuk aku bila tiba masa shoppong kamu!