Wednesday, December 24, 2008

Ganjaran Selepas Penat Lelah

Hadiah aku sudah sampai. Bukan hadiah Krismas. Tapi hadiah untuk sukan rumah-rumah yang aku wakili beberapa bulan yang lepas (dan majlis penutupnya baru selesai beberapa hari yang lalu). Sungguh lama tempoh masa untuk sesuatu majlis atau kejohanan sukan berlangsung.

Hadiah aku (maaf, gambar hadiah tidak dapat aku paparkan di sini), yang masih tersangkut di meja Pegawai Kewangan di company aku, sama hebatnya dengan hadiah bagi kejohanan sukan antara rumah-rumah di sekolah anak buah aku. cuma saiz dan harganya sedikit berbeza mengikut umur peserta.

Menurut pegawai itu lagi, hadiah aku ini (yang merupakan hadiah bagi tempat kedua) sama sahaja kuantitinya. Cuma kualitinya agak ciput jika dibandingkan dengan tahun-tahun sebelumnya.

Aku masih sabar menunggu hadiah beralih tangan.

Pasukan aku, naib johan bagi kategori Bola Tampar Wanita dan Johan bagi Futsal Wanita.

Aku sudah mendapat gambaran sebenar mengenai hadiah tempat kedua yang bakal aku perolehi nanti. Hanya menunggu hadiah bagi tempat pertama sahaja.

Aku ada kerja luar sekejap lagi. Boleh aku menyelit ke Pejabat Kewangan untuk menuntut hadiah aku di sana.

Aku akan tunjuk hadiah aku kepada kamu nanti. Jangan risau!