Monday, December 1, 2008

Hari-hari Hujan Ku

Hari ini aku dan crew berkerja di luar ofis. Tiada kerja-kerja pejabat seperti hari-hari biasa. Tiada pakaian pejabat seperti hari-hari biasa. Tiada.

Hari ini kami bergotong-royong membersihkan kawasan pejabat. Walaupun cuaca seperti tidak mengizinkan sebarang bentuk aktiviti di luar pejabat, tetapi rancangan yang sudah diatur perlu juga dilaksanakan.

Walaupun (sebenarnya) rancangan ini baru aku ketahui pagi tadi, (setelah salah seorang crew menghantar khidmat pesanan ringkas ke handphone ku pada jam 5.33 pagi) aku tetap juga menunjukkan komitmen yang tinggi.

Aksi ini aku rakam ketika aku dan beberapa crew sedang berehat-rehat setelah penat membersihkan kawasan pejabat. Ketika ini pejabat berhampiran sedang mengadakan aktiviti perkhemahan tahunan mereka dan pada ketika ini, mereka sedang menyediakan makan tengahari.

Baik tuan ini. Mempelawa kami untuk menikmati teh tarik di pondok mereka. Terima kasih. Bukan secawan dua teh tarik kami nikmati, tetapi satu jag! Tak baik tolak rezeki kan??

Ermm..maklumlah, hari hujan. Enak rasanya menikmati teh tarik panas setelah kepenatan melakukan kerja-kerja pembersihan.

Dan pastinya hari ini, masa aku akan hanya terisi dengan kerja-kerja gotong-royong ini semata, dan turut diselang-seli dengan aktiviti bermandi air hujan. Heh!