Thursday, December 11, 2008

Aku Mahu Menghentikan Masa

Aku masih lepak di cubicle. Hari ini masa bekerja tamat jam 4.30 petang, tapi aku masih di ofis.
Hanya dua hari masa berkerja selepas hari raya Aidiladha baru-baru ini. Kerja bertimbun perlu di bereskan. Mungkin aku tidak perlu menghabiskan masa ku di ofis terlalu lama. Ya, mungkin. Mungkin dengan berada di sini, aku makin sesak.
Minggu hadapan, pertandingan badminton yang aku aturkan untuk semua crew akan berlangsung. Pengerusi Kelab begitu gembira dan teruja. Ligat mengatur strategi untuk menentang pihak lawan. Pihak lawan pun bukan siapa-siapa. Budak-budak ofis aku jugak. Kebetulan aku satu team dengan Pengerusi Kelab, wah! sakit kepala aku dibuatnya. Bukan apa, lagak mahu merebut Piala Thomas pulak aku rasa.
Meeting pasal perlawanan tidak pernah habis selagi pertandingan belum selesai. Hadiah sudah berlambak di sofa di cubicle ku. Itu belum dengan set hamper lagi. Ah! pening, pening.
Minggu hadapan juga, kerja-kerja hakiki aku perlu selesai. Kalau tidak, al-maklum lah, menjawab dengan Big Boss lah aku. Tiada lagi APC untuk aku tahun ini huhuhu...
Tidak! Jangan cepat mengalah beb! Kamu jangan cepat sangat mengalah (ceh, aku pujuk diri sendiri..). Kerja minggu hadapan itu akan selesai. Hari ini minggu ini. Lalui hari ini untuk hari ini. Jangan di fikir hari esok, okey?
Okey (aku jawab).
Oh! Aku lupa apply cuti untuk Awal Muharram nanti. Aku mahu sambung cuti aku ketika itu. Mahu bermalas-malas lagi. Baik aku apply cuti itu sekarang!