Thursday, December 4, 2008

Fantasi Mode Cuti

Aku semacam ada mood nak berkerja. Tetapi rasa-rasa macam tak ada mood nak berkerja pulak! Aishh...itu lah, petang-petang panas macam ni pun aku boleh layan blues. Ini pasal mood dalam ofis la. Banyak crew dah bercuti. Ada yang pergi kursus. Ada yang cuti emergency (kesian sebab ada seorang rakan aku di ofis ni, bapak dia sakit).
Itulah. Mode Raya Haji. Aku malas sebenarnya cuti lama-lama. Ditambah hujung-hujung tahun macam ni, banyak betul kerja yang perlu di 'settle' kan.
Tinggal beberapa hari saja nak ke tahun baru (eh? aku cakap beberapa hari sebab banyak betul hari-hari cuti dalam bulan Disember ini, itu tak tambah lagi cuti pada bulan Januari nanti). Boleh sesak kepala otak ni tau. Bukan apa, sebab aku jugak yang kena habiskan kerja-kerja yang tertinggal. Iyelah, sebab yang berkursus dan bercuti emergency pun crew di department aku hehehe...
Tapi tak kisah lah. Aku okey. Aku ikut kata-kata keramat dalam buku motivasi yang aku pinjam daripada Psychologist aku. Buku tu cakap, aku kena tutup pintu semalam dan hari esok. Aku cuma perlu focus hari ini sahaja. Hanya fikir tentang perkara-perkara pada hari ini sahaja. Buat kerja dan habiskan kerja hari ini. Tidak perlu runsing pasal hal-hal semalam dan hal-hal yang akan berlaku esok.
Ya. Aku perlu itu. Tapi, sekarang aku telah membuang masa dengan menulis blog! Hampeh! lol
Kerja aku terlantar kebosanan di atas meja.
Tapi macam yang Psychologist aku cakap, aku perlu luahkan semua yang terbuku di hati. Jangan simpan. Ini lah tempat aku luahkan semuanya, kan?? :)
Okey. Aku sambung kerja. Selamat Hari Raya Qurban untuk semua.