Thursday, December 11, 2008

Hidangan Lazat dan Berkhasiat

Lebih kurang seminggu aku berada di dalam Mode cuti. Sudah. Cukuplah. Aku perlu buang perasaan mahu bermalas-malas ini jauh-jauh (ermm...rasanya sudah berkali-kali aku cakap macam itu kan? hehehehe...).


1. Ini hidangan lazat dan berkhasiat. Teman sebilik yang memperkenalkan kepada ku minggu lalu, dan aku nikmatinya lagi semalam. Bukan sahaja boleh dijadikan santapan ketika bersarapan malah boleh dijadikan snek ketika perut berada di ambang kelaparan, heh!



2. Kejadian ini aku rakam pada petang Aidiladha. Mak ai! Hingga ke tulang kamu kerjakan daging itu ya! Bagus-bagus. Daging qurban jangan di sia-siakan. Tidak baik tau!

Hidangan lazat di hari raya, dengan menu sup lembu (sebab segala isi lembu ada di situ) dan daging goreng kunyit. Jangan di lupa air asam buat pembuka selera! :)

3. Satu lagi hidangan lazat. Mee Wantan Bercendawan, yang aku nikmati ketika temujanji bersama 'Cinta Pandang Pertama' ku di sebuah kompleks membeli belah berdekatan Jalan Tunku Abdul Rahman. Salah satu favourite aku yang aku rasa agak sukar ditemui di Lembah Sintok ini.


4. Nasi Lemak Kari Sotong. Whoah! Memang lazat. Walaupun kari bukanlah kegemaran aku, tetapi yang ini memang buat air liur aku menitis laju. Lepak di Kampung Boy Kopitiam di Kompleks Pernas (Sogo) memang berbaloi!


5. Juadah sebelum masuk tidur (baca : minum malam atau cakap orang putih ; supper). Roti nan bersama kambing cincang masak... (err...aku lupa la masak apa? sebab kakak yang ambil order tu cakap cepat sangat.) Ini aku nikmati bersama teman-teman baru-baru ini. Cuma aku kurang pasti seberapa lazat kambing cincang ini sebab aku tidak berapa suka masakan yang berasaskan kambing. Tetapi yang pasti roti nan ini memang lazat dan sesuai dijadikan ubat tidur ku, yeay!


6. Singapore Laksa. Yummy! Memang lazat tapi aku tidak pasti tahap khasiatnya. Ala-ala masak lemak cili api, lemak dan pedas. Entahlah...kamu cuba lah sendiri tahap kelazatannya sebab bagi aku ia akan menjadi santapan aku kala berkunjung ke sini lagi.


Hah! Itu, yang teman aku sedang makan tu, Tom Yum Noodle. Itu memang lazat. Percaya lah cakap aku.. lazattt...!



7. Ini paling lazat dan berkhasiat (bagi aku la..). Tidak lengkap kalau ke sini jika tidak menikmati kek lazat keramat ini (dan ahli keluarga kek di sini). Cheese Cake rules!!! hahahaha..


8. Ini ikan. Memang lazat dan berkhasiat.


9. Ermm...cuma aku musykil di sini. Apa yang lazat dan berkhasiatnya kaki aku ini?? Nasib itu bukan pirana.
Menikmati sesi terapi bersama ikan-ikan. Ini dinamakan Cute Fish Spa Session. Kali ini, ikan-ikan pula yang menjalankan tugas mereka dan aku bersantai bersama teman sambil tergelak-gelak menahan geli. Terima kasih beb! Aku enjoy saat ini.