Wednesday, December 3, 2008

D.E.M.A.M


Aku demam? Tak. Belum lagi. Hampir-hampir demam. Itu cuma simbolik sahaja. Peringatan kepada mata aku supaya ia dapat menyampaikan gambaran simbol di atas kepala otak ku, dan supaya dianalisa sebagai satu bentuk amaran kepada seluruh sistem imun tubuh badan ku.

Aku belum bersedia untuk memanjai kamu (baca: tubuh badan aku). Tidak. Kamu belum boleh berehat dan bermalas-malas sambil menonton rancangan kesukaan kamu pada hari minggu atau hari-hari berkerja.

Tidak akan ada sijil sakit (baca: Medical Certificate) untuk kamu juga. Aku perlu mengekalkan rekod bersih kedatangan peribadi aku ke pejabat. Itu perlu.

Jadi untuk rekod, aku telah menghabiskan kesemua dadah-dadah di atas (err...cuma dua biji dadah di dalam bungkusan perak itu sahaja hehehe...). Dadah yang berharga RM4 atau 50 sen setiap sebiji itu, tidak perlu aku habiskan. Takut-takut aku akan sihat sepanjang tahun pula. Atau pun, aku tidak akan sihat sampai bila-bila! (huhu..)

Semalam, mata ku rasa semacam. Seakan membengkak. Padahal secara fizikalnya, tiada apa yang berlaku. Mata aku masih seperti biasa. Rupanya, virus D.E.M.A.M sudah hampir-hampir menyerang sistem imun ku.

Kepala berdenyut kuat. Ditambah dengan bunyi bising (kesan-kesan daripada projek ubahsuai bilik air di pejabat) yang berlagu di telinga hingga bergegar di isi kepala.

Semalam juga, Mode Rindu entah gila apa menghubungi ku dan menghantar teks ke handphone ku, bertanyakan 'mengapa u diam seribu bahasa?'. Gila ke hapa??

Semalam juga, keadaan cuaca yang panas (di luar pejabat) dan keadaan penyaman udara yang gila sejuk (di dalam pejabat) semacam membuatkan sistem imun tubuh badan ku bercelaru. Huru-hara!

Perut aku lapar semacam. Tekak aku sakit. Pelik!

Malamnya, aku terliur nasi goreng.


Aku dinner ala-ala orang sakit. Perhatikan nasi goreng untuk orang sakit (iaitu aku), air oren panas untuk orang sakit (iaitu aku juga), dan (eh? ada sambal belacan laa....) seharusnya untuk aku seorang sebab teman di sebelah alergi dengan belacan! Yabedabedu..!