Wednesday, December 17, 2008

Rezeki di Pejabat

Pagi tadi untuk teh tarik. Petang tadi juga untuk teh tarik.

Selalunya di sini, aku adalah gadis pembancuh teh (untuk geng jahat sahaja). Dan tukang tarik adalah seorang crew lelaki yang rajin ke pantry (juga geng jahat).

Ah! Bukan susah pun buat teh tarik. Cuma perlu dauh teh (serbuk atau uncang), air panas (100%), susu pekat manis dan sedikit garam untuk lebih lemak berkrim. Dan jangan lupa, dua bekas (jag atau apa-apa yang sesuai) untuk acara tarik teh.

Gambar di atas aku saja letak untuk lebih kesan dramatis. Memang sesuai diminum ketika acara-acara yang sungguh membosankan (seperti di atas).

Tapi sesi perbincangan kami di atas ketika itu memang cukup santai. Big Boss tidak hadir bagi sesi mesyuarat. Sehingga aku seakan termuntah untuk minum teh tarik untuk gelas yang ketiga. Eww..!

Aku perlu stabilkan kembali rutin pemakanan aku di pejabat. Sungguh tidak sihat!