Tuesday, December 23, 2008

Mode Penghujung Tahun

Aku sibuk. Tersangat sibuk sejak pos terakhir aku tempoh hari. Maklumlah, bila tiba penghujung tahun macam ini. Semuanya perlu diselesaikan segera. Tidak mahu ada saki-baki kerja tahun ini untuk tahun baru hadapan.

Pagi semalam aku bersarapan di sini. Nun jauh di hadapan, pemandangan terasa indah (eh? kat bawah tu ada tasik tau..). Aku baru habis kerja luar. Menikmati sarapan sambil lepak-lepak sebelum pulang ke ofis.

Dan ini lah sarapan aku pagi semalam, dan merupakan lunch aku untuk hari itu. Aku harap ia menyihatkan!

Aku baru dimaklumkan oleh seorang rakan (semasa aku lunch bersamanya tadi) yang dia dicalonkan untuk APC tahun ini. Terasa mulut aku seperti bocor ketika hendak menyuap nasi. Semua makanan yang aku jamah terasa jatuh berderai (huwaaa...!).

Adakah dia saingan aku atau dia memang pemenangnya tahun ini?? Aku mendengar dia bercerita. Menurutnya lagi, maklumat ini pun dia dapat dari seorang rakan pejabat aku yang agak baik dengan Boss. Ah! Tidak mengapa. Lagipun dia memang saingan yang bagus. Aku tidak kecewa jika APC tahun ini menjadi hak miliknya. Tidak apa. Tahun hadapan cuba lagi.

Eh..?? Tapi keputusan belum di umumkan lagi!

Masih sempat lagi melakukan kerja-kerja melobi untuk saat-saat terakhir!

(Nota : Sila abaikan ayat aku yang terakhir hehehe...)