Monday, February 2, 2009

Sesi Makan Malam

Malam ini agak lain sedikit sebab housemate aku mengajak kami dinner di hotel. Agak janggal bunyinya. Apa tidaknya, selalu hanya aku atau room-mate sahaja yang memberi cadangan mahu makan di mana? Malam ini tidak. Bukan isu makan di hotel menjadi persoalan, cuma kali ini dia yang mencadangkan tempat makan untuk kami.

Aku tidak kisah makan di mana. Hotel atau warung, semua aku terjah.

Selepas bersiap, kami keluar ke destinasi. Semenjak ditukarkan ke bahagian perhotelan, ramai staf-staf di situ yang menegur housemate aku ini. Al-maklumlah, orang berjawatan di situ. Bab yang menarik, apabila diberi potongan 40% untuk staf. Harga dinner set yang hampir RM15 hanya tinggal RM8++ sahaja.

Seperti biasa kalau makan di sini, aku pasti mahu fish and chip. Lagi pula, aku belum tahu apa yang menarik di sini. Kalau mahu nasi goreng atau char kuew teow, baik makan di warung. Lebih 'feel' kata orang. Jadi, fish and chip untuk aku dan rome-mate; chicken chop untuk Duty Manager kita, hehehe....

Malam ini kami menikmati hidangan di bahagian dalam restoran kerana ada dinner group di bahagian luarnya. Agak sejuk di dalam, tapi tidak siapa peduli. Suasana sunyi. Hanya ada 2-3 meja yang berpenghuni. Ini memberi aku ruang untuk merakamkan detik-detik sunyi sepanjang kami di sini.

Aku tidak mahu snap fish and chip di sini sebab aku tidak sabar mahu cekik. Jadi, aku hanya sempat ambil gambar dessert sahaja.

Nampak menarik. Memang menarik, cuma aku tidak dapat menghabiskan ceri hiasan itu akibat kekenyangan. Manakala ais krim itu habis aku telan! Yey!