Thursday, February 5, 2009

Beza antara Aku dan Kamu

Hancur lebur harapan aku. Bila hati sudah terpaut dan semangat berkobar-kobar mahu menyayangi, ada sahaja dugaan yang mahu menggagalkan.

Meeting bersama coach sebentar tadi cukup membuatkan aku lemah tidak bermaya. Tidak ada nafsu mahu berbincang. Langsung tidak teruja mahu berjumpa. Aku tidak mahu!

Apa tidaknya. Sesi perjumpaan yang diatur pada tengahari ini pun aku tidak tahu. Itu pun, seorang team-mate yang beriya-iya mahu menyertai pasukan aku musim ini yang menyampaikannya kepadaku. Menghubungi ku dan memberitahu yang dia akan datang menjemput ku di pejabat.

"Mahu ke perjumpaan bersama-sama..," katanya. Lagipun dia tidak pasti di mana pejabat coach aku. Jadi alang-alang sudah angkat telefon dan berjanji akan ke sesi perbincangan, aku tunggu dan ikut saja ke sana.

Selama sesi latihan bola yang ditangguhkan hampir 2 bulan, aku sudah mula mencari cinta baru. Mula mencari coach baru. Mula membuat latihan yang baru. Lebih menarik. Lebih seksi. Lebih berpeluh dan lebih terdedah bila tiba bab pakaian....hehehe.

Aku sudah mulai suka walaupun dahulu aku mati-mati tidak minat.

Nampaknya kelas aerobik aku lebih menarik dari sesi latihan bola tampar kamu!

Ya. Mungkin. Mungkin faktor penampilan yang membuatkan aku berubah. Atau memang aku sudah mulai bosan dengan team aku sendiri atau aku bosan pada coach? Entahlah..

Otak aku masih lagi berkira-kira. Tidak. Aku masih sayang pasukan aku. Masih sayang rakan-rakan di dalamnya. Cuma.. semangat aku sedikit luntur. Luntur mungkin kerana banyak sangat karenah birokrasi yang macam sampah. Aku muak dan mahu muntah! Aku penat barangkali.

Aku penat tahu tak!? Tengok sahaja sukan rumah yang aku ceritakan dalam entri yang lepas-lepas. Atau tidak banyak yang aku ceritakan di situ?? Hehehe.... Tidak perlu lah kamu tahu banyak sangat. Cukup lah sekadar aku khabarkan di sini yang sesuatu penganjuran program bila melibatkan kos (baca : duit) yang banyak, pasti perbelanjaan yang dibuat akan masuk ke poket mereka yang menguruskannya. Jadi bila orang seperti kami yang bermati-matian bermain di padang, sama ada dalam acara lompat, tampar, tibai, sepak atau sorak-sorai di luar padang tidak akan mendapat habuan yang secukupnya. Maka, kami hanya layak untuk sehelai tuala mandi dan sebiji jam meja atau jam dinding buatan China. Dan perkara seperti ini akan berulang sepanjang musim.

Aku memang akan mengamuk pada pengurus aku bila setiap musim kami terpaksa keluarkan duit pasukan hanya kerana kegagalannya mengurus. Bola murah, yang menyebabkan tangan aku akan bengkak selepas seminggu berlatih. Bola murah biasanya tidak mengikut standard kejohanan sesuatu sukan. Tetapi pembelian bola seperti ini memang cukup membantu di dalam memenuhkan poket mereka yang menguruskan soal keluar masuk duit. Soal kebajikan sama ada tangan pemain akan patah atau bengkak (macam aku) tidak berapa menarik minat mereka. Janji, bila bermain mesti juara!Hampeh!

Jadi, aku tidak lagi berminat ke sesi latihan kamu. Err.. mungkin ke sesi latihan tu, aku kecualikan. Bukan apa, sebab aku kesian sahaja. Tapi, bila tiba waktu bertanding.. aku tidak mahu masuk campur. Aku tidak mahu ikut kamu. Buat lah tour ke mana pun. Aku tidak mahu kisah. Aku hanya mahu ke kelas aerobik sahaja. Aku mahu bayar RM1 untuk tujuan itu. Dengan RM1 aku boleh :
1. belajar bergelek
2. dengar lagu perlahan dan rancak (ala-ala disco dan kelab gelek)
3. tengok diri sendiri bergelek depan cermin
4. tengok diri orang lain bergelek depan cermin
5. gelakkan orang bergelek
6. tengok orang lain gelakkan diri sendiri bila bergelek
7. (eh? takkan mahu senarai semuanya? Bila masa aku nak beraerobik ni??)

Pendek cerita, Aku hanya mahu bantu pasukan aku bagi kejohanan yang akan berlangsung di Pulau Langkawi pada penghujung April ini sahaja. Selepas itu, aku mahu bantu diri aku pula. Kejohanan yang bakal diadakan di Terengganu pada penghujung Jun nanti, pandai-pandailah kamu cari penggantinya. Aku sudah malas. Kalah atau menang, aku tidak mahu kisah!