Thursday, February 19, 2009

Aku Dipaksa Berhenti Berharap

Hasrat mahu ke Pulau Langkawi tidak tertunai. Semuanya kerana tuntukan kerja. Walaupun tujuan asal ke sana pun atas tuntutan kerja, tapi tugas-tugas di pejabat nampaknya lebih penting dari pengisian semula segala cas-cas positif dalam diri aku yang sudah lama hilang. Cas-cas yang aku maksudkan ini sama seperti tuntutan peribadi ; kemahiran-kemahiran memfokus, ketenangan jiwa, fizikal dan mental, kemahiran membuat keputusan, berfikir, berinteraksi dan segala macam kemahiran lagi dapat aku upgrade jika aku ke sana. Aku nazak kini. Sesak nafas bila berada di cubicle aku dan cubicle orang lain. Aku perlu keluar dari sini. Perlu udara lain. Aku mahu sumber pernafasan daripada pokok-pokok di Langkawi (barangkali).

Tuntutan kerja yang banyak, tidak menjejaskan aku sebenarnya. Lagi pula kerja itu memang di bawah tanggungjawab aku. Cuma yang aku kesalkan, orang lain pula yang mula resah gelisah kerana kerja-kerja mereka tidak akan siap jika aku ke Langkawi.

Tolonglah. Aku selesaikan kerja aku dan kamu selesaikan kerja kamu. Pasti tidak akan timbul masalah di situ.

Tapi, bila aku positif, aku tidak terlalu memikirkan perkara ini. Jadi dengan sendirinya bila kerja di Langkawi tidak diluluskan oleh pihak pengurusan maka acara pembaziran wang dari kocek sendiri juga akan terbatal. Dan pembaziran wang syarikat sama sekali menurun dengan jaya.

Kesimpulannya di sini, aku amat di perlukan oleh division aku pada sekian tarikh. Mereka pastinya tidak dapat melakukan apa-apa tugas tanpa aku. Heh!