Friday, October 24, 2008

Rumah Ku Bukan Lagi Syurga Ku, atau Aku Sudah Tidak Layak Menghuni Syurga Ini

Semalam, selepas balik kerja, aku terkejut besar bila mendapati rumah sewa ku di selongkar (ntah la sapa punya kerja, orang ke monyet? C.S.I masih lagi menyiasat).
Aku yang kebetulan pulang untuk mengambil handphone yang tertinggal di bilik tidur (tuhan memang mahu aku singgah di rumah sewa ku sebelum aku ber 'Deepavali') terus ber 'imaginasi' yang handphone aku sudah tidak ada di tempatnya (mahu tercabut jantung tau..!).
Aku call teman serumah. Ambil gambar keadaan bilik ku (maklumla pengaruh C.S.I). Tunggu dia pulang. Aku tidak berani ke bahagian dapur sebab di situ lah punca atau kesan-kesan jenayah berlaku. Pagar besi yang menjadi sempadan bahagian dapur rumah ku dengan bahagian luar rumah sudah ternganga. 'Orang' atau 'monyet' yang menceroboh rumah ku itu menarik bahagian bawah pintu besi sehinggakan pintu itu hampir-hampir patah dua (sampai hati mereka..).
Tetapi aku tetap bersyukur. Tiada apa yang hilang cuma sedikit keberanian ku sahaja yang tercalar dek gara-gara kejadian itu. (Hah? Handphone aku?..ish, kan aku cakap tadi, tiada apa yang hilang) Report ceroboh sudah di buat, cuma aku menunggu tindakan susulan sahaja daripada pihak berkuasa.

(nota kaki : gambar tempat kejadian tidak dapat di paparkan di sini kerana masih lagi berada di makmal siasatan. Gambar akan di 'upload' setelah semua siasatan selesai di lakukan oleh anggota C.S.I - itu pun kalau tiada aksi-aksi yang dapat menjejaskan keselamatan penghuninya.)