Tuesday, October 21, 2008

Buatlah Apa Sahaja Kerana Aku Sudah Kalis

Balik dari kerja. Mandi. Solat Asar. Bersiap. Keluar.


Sampai di destinasi. Park kereta. Keluar dari kereta. Berjalan menuju ke premis, tolak pintu kaca kemudian mata mula memerhati sekeliling. 1, 2, 3... Otak mula berkira-kira. Ada tiga couples yang masing-masing duduk berjauhan. Otak terus berkira-kira lagi. (Nak duduk di couch ke, sofa??..Duduk di couch terlalu santai...duduk di sofa kat tepi dinding tu pulak macam pergi open house je..). Akhirnya, memilih duduk di bangku putih ala-ala dining table (yela, datang pun nak makan kan..).

Waitress hulur menu. Aku buka dan analisa isi kandungan. Cheese cake first! (Dari rumah lagi aku dah terliur tau..) then main course later. Chicken Cordon Bleu (oO la la..).

Sebab aku kalis hari ini, (tak! untuk minggu ini) jadi aku boleh habiskan main course dan dessert (eh, appetizer. Tak! dessert. Ahh..ape-ape lah..) sekaligus. Puas hati!

Habis makan. Choc cheese cake masih berbaki. Doc pulak ke rest room. Lama. (Ntah apa yang di buatnya kat dalam tu!) Sambil tunggu, sambil kunyah.


Kamu ada nampak gambar kat atas tu? Sudah. Aku nak tidur!