Wednesday, October 8, 2008

Mode Rindu : ON

Aku happy, happy, happy sangattttt…..
Happy. Kalau kamu amati betul-betul, tentu kamu boleh nampak aku sengih cecah telinga. Serius! Mata aku kejap kecil, kejap besar sebab tolakkan otot-otot muka aku yang tak henti-henti sengih, gelak bla bla bla la la la…
Pesanan emel itu yang buat aku ceria hari ini. Bukan. Saat ini. Eh..bukan jugak. Harap-harap aku akan ceria sepanjang minggu ini…
Psychologist aku tahu apa yang membuatkan aku gelak besar hari ini. Semuanya aku dah luahkan kat dia. (Tolong lah doc.. Jangan gelak kan aku pasal tulisan aku ini iye).

* * *
Ish..Mr. Mechanic. Tolong lah paham. Aku sibuk sangat selepas hari raya ni. Kalau kamu telefon aku kemudian tiada apa-apa jawapan, maknanya aku sedang sibuk.
Jadi sila tinggal kan khidmat pesanan ringkas di nombor telefon ku. Insyallah, aku free nanti, aku akan balas khidmat pesanan ringkas kamu itu.
Kalau ada barang-barang yang aku pesan itu, simpan la dulu. Kalau tiada atau bajetnya melambung-lambung sehingga bakal membuatkan aku akan menurunkan berat badan aku lagi beberapa kilo, maka tidak payah la bersusah payah nak buat amal jariah untuk aku pulak.
Tidak mahu aku terhutang budi nanti. (Hutang PTPTipu aku pun belum selesai lagi).
Tapi jangan lupa ye, aku nak player yang ada USB port macam aku pesan tempoh hari. Malas aku nak beli cakera padat semata-mata untuk mendengar lagu sahaja.Ingat..jangan telefon aku kecuali ada perkara-perkara penting (pasal kereta saja tau) yang tidak dapat di bereskan sahaja.

* * *
Bila agaknya pokok bunga aku ni nak nampak kembangnya. Asal tumbuh daun, kemudian layu dan kering.. (Sang Kebun, apa baja yang kau guna hah? tiap-tiap hari siram, kau baja ke tidak?).
Kau tahu je la. Aku ni takut sikit nak jenguk pokok-pokok bunga aku tu sebab banyak sangat hidupan liar kat belakang ofis kita ni. Hari tu, aku pergi jenguk (sebab kau, Sang Kebun oi..cuti) konon nak tolong siram pokok bunga tu la…opocot! biaWAK…..besar siot!
Nasib baik biawak tu pun ala-ala terkejut jugak tengok aku. Dah tu, macam mana aku nak jaga pokok-pokok bunga aku tu… tolong lah. Kau tolong la bagi baja yang sedap-sedap untuk pokok-pokok bunga aku tu ek?
Terima kasih Sang Kebun.

* * *
Mode rindu aku tetap ON. Mungkin aku harus ke JB untuk OFF kan mode rindu aku ini. Bila ek? Ermm.. tengah fikir ni....