Tuesday, October 14, 2008

Aku Masih di sini II

Sampai hati kau boss..Setelah penat aku bertungkus-lumus menyiapkan laporan mesyuarat itu. Setelah kau pulang dari Medan, Indonesia.., dan pagi ini, kau datang ke cubicle ku tanpa membawa apa-apa di tangan mu (aik? mana ole-ole yang aku pesan.. ?).
" Eh, i dah approve cuti you tapi i lupa, i takde hari tu. i ada exam.." (duhh..! Tu nak suruh aku cancel cuti la tu...)
" You nak pegi mana? you buat kenduri ke?"
" Tak lah. Ada family trip. Biasa la, Deepavali.." aku senyum (pura-pura je tu).
"Oh. Nanti la i discuss dengan big boss. Kalau dia okey, you cuti la on that day.."
" Kalau tak okey? Boss janji bagi aku naik pentas tahun depan untuk APC?" potong aku (cuma dalam hati huhuhu...).
Haishh...buat apa la kerja on Deepavali Eve. Semua kerja aku dah settle pun pada masa tu. Cuma boss aku tu je sibuk sebab student dia ada exam. Itu la, baik sangat. Pegang dua jawatan dalam satu masa. Mana aku punya ole-ole boss??
***
" Eh, big boss setuju you cuti. Dia cakap dah tak busy time tu," boss aku, tiba-tiba bersuara semasa aku lalu depan biliknya. Hah! Kan aku dah cakap. Aku tahu la big boss aku akan setuju punya sebab aku kan bakal naik pentas tahun hadapan untuk APC, Anugerah Pekerja Cemerlang. Yeay! (mimpi je laa...)