Thursday, November 6, 2008

Aku Hanya Mahu Mengejar Diri Ku

Hari ini masa berkerja aku punah gara-gara Majlis Konvokesyen Di-Raja yang berlangsung hampir separuh hari. Aku juga tidak selera untuk makan tengahari di Dewan Utama. Makan percuma, faham-faham saja lah! Makan di cafe lagi baik. Tidak apa walau terpaksa berbelanja sedikit. Bukan untuk orang lain, untuk perut sendiri juga.

Mode Rindu sudah beberapa hari aku matikan (secara rasminya). Kecewa? Itu sudah pasti. Aku makhluk yang bernama manusia. Pasti terluka jika disakiti. Proses pemulihan aku tidak lama. tidak sampai satu hari. Mata aku pun tidak bengkak teruk (itupun aku sudah letak ais pada malamnya. Jika tidak, pasti semua crew di ofis akan bergosip pasal mata aku sepanjang hari).

Sudah lah. Tidak perlu lagi sebarang bentuk komunikasi daripada Mode Rindu aku itu. Tempoh yang aku beri untuk berkomunikasi cukup lama tetapi tidak dimanfaatkan sebaik-baiknya.

Psychologist aku pun meletakkan tempoh untuk proses pemulihan aku. Dia bagi aku satu minggu. Tetapi aku tak boleh berkabung lama-lama (err..maksud aku, berkabung sebab putus cinta). Aku rimas. Banyak lagi hati dan jiwa yang perlu aku jaga.
Dan semestinya, banyak lagi cinta baru yang menunggu balasan aku. Maaflah, aku perlu pulihkan semula hati aku yang semacam kematu ini.