Monday, November 24, 2008

Huru-Hara Fizikal dan Mental

Pagi ini aku tiba lewat di ofis. Sampai sahaja di kawasan ofis, aku berlari kencang menuju ke mesin perakam waktu. Crew yang lain tergelak sambil menyakat mengatakan rekod kehadiran ku akan 'merah' pagi ini.
"Tet!" mesin perakam waktu berbunyi. Aku menjeling untuk melihat nombor di situ.
08:00:28 saat. Eh? 08:00:38 saat. Mata aku keliru. Ahh..! Peduli lah pasal saat, yang penting belum mencecah ke 08:01 minit. Yahoo! aku masih mengekalkan rekod kedatangan bersih peribadi.

Huru-hara aku pagi ini bukan disebabkan bangun lambat, tetapi terlupa hanya aku yang berkerja hari ini. Sedangkan teman serumah aku; yang seorang tu, ada dating dengan boyfriend. Manakala yang seorang lagi, menghadiri seminar. Maka aku juga terperasan yang kononnya aku juga boleh bersantai-santai seperti mereka. Cis!

***

Hari ini birthday anak buah aku yang ke-8. Kek sudah aku tempah malam tadi. Hanya perlu diambil petang nanti. Cuma pagi tadi adik aku memberitahu yang anak buah aku mahu kek keju untuk hari jadinya. Nak gelak pun ada. Demand betul budak kecik tu!

Tapi tidak apa, kek coklat yang aku tempah harus juga di makan nanti. Kek keju pilihannya, akan makde aku beli di Secret Recipe (tapi cuma sepotong, hehehe...). Istimewa untuk Birthday Girl.

Huru-hara juga pasti berterusan jika Birthday Girl turut menuntut janji untuk menonton kartun Madagascar di cinema. Bukan aku mahu mengelak, aku akan bawa juga dia ke sana tetapi bukan hari ini. Hari minggu mungkin! :P

Ermm..esok aku pasti akan menikmati sarapan ala Western iaitu dengan kek coklat pekat pilihan chef! Lebihan kek hari jadi anak buah aku..yummy!