Thursday, November 20, 2008

SanThai..



Kecur air liur. Aku ada port baru. Malam tadi aku bersama teman mencuba di tempat baru pula. Sudah lama kami perhatikan lokasi ini. Masing-masing tertanya-tanya samada ia memang tempat makan atau kawasan persendirian.

Lepas park kereta, masing-masing jadi macam rusa masuk kampung. Jakun siot! Takut tuan tempat tu akan keluarkan statement :

" Ni bukan kedai makan dik, " mahunya malu muka kami nanti.

Tapi alang-alang dah sampai, aku dan teman tebalkan muka berjalan mendapatkan meja.

Selepas order kami sempat merakamkan suasana tempat kejadian. Tempat ni aku rasa ala-ala pondok makan zaman pendekar lagaknya. Dengan lampu neon bergantungan menghiasi premis.



Seperti biasa juga, suasana sunyi menjadi pilihan. Jumlah pengunjung bukan menjadi faktor utama aku di dalam memilih lokasi makan malam (mungkin ada sikit laa..) tetapi yang paling penting masakannya harus lah menepati citarasa aku (dan ditambah dengan suasana persekitarannya yang menarik-pun sebenarnya bukan menjadi faktor utama).

Jadi, aku dan teman pasti akan singgah lagi ke sini bila-bila masa dari sekarang (mungkin malam ini, dan malam-malam seterusnya. Heh!), dan tidak perlu aku bagitau kamu di mana lokasinya. Pandai-pandai lah kamu cari ya!