Sunday, November 16, 2008

Isu Makan Malam Vs. Baju Kerja

Aku suka dinner di sini. Senang. Tidak perlu bersesak-sesak dan menunggu terlalu lama jika perut mula menjerit-jerit minta diisi.



Masakan boleh tahan sedap, dan yang penting sambal belacan dan ulam percuma (cuma minta sahaja).

Tapi seperti biasa, port ini akan menjadi pilihan terakhir ketika masing-masing buntu mencari lokasi untuk mengisi perut. Tengok saja lah, sunyi dan tenteram. Bak kata orang, kalau nak memilih tempat makan, cari yang ramai pengunjungnya.

Erm..bagi aku, kalau makanannya okey dan harganya pun okey (paling penting tu), peduli la!

Isu 'makan dimana?' juga menjadi isu yang sama besar ketika aku dan teman sebilik mula berkira-kira untuk menggosok baju kerja. Biasanya isu 'nak pakai baju apa hah?' akan timbul selepas masing-masing pulang dari dinner.

Bayangkan, baju kerja yang berderet tergantung di rak pakaian (macam jual kat butik lagaknya) pun boleh buat aku terlopong hilang akal (agaknya, mereka yang kerja beruniform lebih senang hati bila tiba hari berkerja kan?). :P

Tidak berat pun masalah di sini. Part baju cuma konflik dalaman aku saja, tetapi bila tiba part nak keluar makan bersama perlu ada toleransi, supaya semua berpuas hati. Kan??