Thursday, April 30, 2009

Terserempak

Aku hairan. Dua tiga hari aku hanya terfikir di dalam hati dan biarkan saja ia berlalu. Tapi hari ini, baru sekejap tadi aku terserempak dengan seorang perempuan comel bertudung di dalam bilik air. Betul-betul di dalam bilik air. Pejabat aku dan dia bersebelahan, jadi kami berkongsi bilik air yang sama.

Selama aku di pejabat baru, aku terserempak 'hanya' dengan dia. Tiada orang lain. Samada semasa aku keluar dari bilik air dan dia akan masuk bilik air, atau ketika aku mahu masuk pejabat dan dia baru mahu keluar pejabat (dan mahu ke bilik air). Dan kami hanya berbalas senyuman. Dan aku tidak tahu pun namanya. Tak apa, nanti aku check.

Nampaknya, seseorang harus memulakan perbualan. Aku memerlukan lebih ramai kenalan di tempat baru, jadi aku rasa sudah menjadi tanggungjawab sosial kepada aku untuk niat itu. Dan aku juga perlu rajin membawa bekalan makanan ke pejabat untuk rakan-rakan yang lain. Bukan rasuah, cuma kalau perut kenyang senanglah mereka tolong aku jika ada sebarang kemusykilan nanti.