Monday, April 6, 2009

Melangkah Ke Zon Bahaya

Melepak di cubicle tanpa melakukan apa-apa kerja sungguh menampakkan aku seperti tidak sabar mahu berambus dari sini. Ya, seolah-olah benar apa yang dilihat. Tapi hakikatnya aku buntu. Tidak tahu di mana harus bermula. Sesi untuk 'Spring Cleaning' pun belum di mulakan lagi. Kerja-kerja yang sepatutnya diselesaikan sudah berjaya dibereskan, dengan itu aku boleh memulakan kerja-kerja yang melibatkan perpindahan wasiat kepada crew se-division dan perlu membuat sedikit nota serahan tugas kepada penjawat yang baru. Ya, aku boleh memulakan kerja-kerja yang tertinggal cuma aku cukup malas hari ini. Sungguh tidak ada selera mahu berkemas.

Mungkin aku terlalu selesa di sini. Membuatkan aku berat mahu pergi. Atau aku terlalu selesa di sini sehingga menyebabkan aku tidak ada hati lagi mahu terus berada di sini? Entah. Mungkin sudah tiba masa aku keluar dari zon selesa dan mula masuk ke zon bahaya. Aku perlu sesuatu yang mencabar, sesuatu yang baru untuk mengisi ruang-ruang yang sudah lama tepu. Ah! Perasaan ini sungguh mengada-ngada. Sekejap mahu pergi dan sekejap seolah tidak mahu melepaskan. Pejabat baru belum lagi aku jenguk semenjak sesi perjumpaan bersama Timbalan tempoh hari. Tunggu minggu hadapan saja lebih sesuai.

Fuhh! Lepaskan segalanya bersama hembusan nafas malas ini dengan harapan semangat baru yang disedut ganti. Aku mahu sambung mengemas dan... (apa lagi aku mahu buat?) Aduh! Aku semakin tidak normal untuk berfikir, jadi biar aku mengemas saja hari ini. Chow!