Thursday, April 23, 2009

Aku Sendirian Di Tempat Baru

Aku memang sibuk. Sibuk sangat sejak pertukaran aku berjalan mengikut arahan surat. Timbalan mahu aku lapor diri segera di ofis-nya kuatkuasa 15 April 2009. Permohonan penangguhan yang dibuat oleh Big Boss (di pejabat lama) aku tidak diluluskan.

"Dia tiada kuasa." Cakap Timbalan aku merujuk kepada Big Boss (di pejabat lama). Apa boleh buat. Aku kerja makan gaji. Kalau tidak mengikut arahan, maka merosot prestasi aku untuk tahun ini. Jadi, kerja-kerja Spring Cleaning berjalan agak lama dan terbatas. Tapi selesai juga pada Ahad lalu.

Jadi, sekarang aku sendirian di ofis sambil habiskan kerja-kerja hari ini. Ya. Kerja-kerja hari ini perlu selesai hari ini juga. Jadi sistem aku agak lembab untuk bertukar ke sistem baru, namun aku belajar. Meja aku tunggang terbalik. Kertas bersepah-sepah. Ya, itu menunjukkan aku amat sibuk. Rak fail baru saja aku curi dari tempat rakan yang keluar berkursus selama seminggu. Tidak apa. Pasti dia halalkan rak itu untuk aku sebab aku sudah kemas dan buat sedikit deko di tempatnya.

Aku juga tidak ada masa mahu upload semua gambar-gambar percutian bersama teman tempoh hari. Aku mahu ucapkan terima kasih pada dia sebab buat publisiti murahan untuk aku. Sekali lagi aku tumpang glamour di sini hehehe.. Thanks beb! Nanti kita pergi muzium atau zoo pulak okey? hehehe...

Baiklah. Aku perlu pulang sebab makde sudah tunggu di rumahnya. Aku janji mahu balik petang ini. Lama aku tidak tengok makde di kampung. Jangan cakap aku derhaka. Dia tiada di rumah hampir sebulan lebih. Ingat tak entri aku dulu? Makde aku ke Sabah kan? Tak ingat? Ah! Malas layan kamu. Cepat betul lupa.