Thursday, January 29, 2009

Virus 30 sen!

Hari ini aku cuti, tapi sengaja datang ofis mahu habiskan kerja sebelum ke Penang (umah kakak aku).

Hari ini, aku terasa kurang sihat. Mata panas dan pedih. Hidung berair mahu selsema. Badan sakit dan sengal. Mahu demam mungkin. Jangan ada virus Cikungunya sudah! Mintak simpang, amin..

Hari ini juga aku genap 30 tahun! Ramai teman-teman yang ingat. Ramai juga yang lupa dan buat-buat lupa. Tidak apa. Aku tidak kisah itu semua. Aku pun bukan suka mereka menghuru-harakan hari ini. Tarikh 29-01-2009, hanya angka-angka 2,9,0 dan 1.


1. Seperti tahun-tahun sebelumnya, orang pertama (di pejabat) yang tidak lupa tarikh 29 Januari adalah Big Boss aku. Setiap tahun kad birthday (je..) pasti sampai ke tangan aku. Kalau aku tidak ada di tempat, dia pasti akan pusing satu ofis mencari ku. Hanya semata mahu kad itu diserahkan ke tangan ku sendiri. Tapi tahun ini, berbeza. Kad ucapan bersama HADIAH untuk aku (dan untuk semua staf yang lain bila tiba giliran birthday mereka). Cuma kali ini, secretary dia yang bagi sebab dia bercuti. Jangan buruk sangka. Big Boss aku memang sayang semua staf dia.

Aku letak gambar hadiah Big Boss aku first sebab dia orang pertama bagi hadiah kat aku, hehehe...


2. Ini housemate aku bagi pagi tadi. Aku tak sempat jumpa dia sebab masa dia bagi, aku tengah mandi. Maklumlah, aku cuti kan hari ni. Jadi, lambat bangun pagi. Thanks beb! Aku suke.. dan anak buah aku pun (pasti) suke ;)


3. Adik aku (yang main teater tu..) bagi setibanya aku di rumah makde. Tabung duit. Eh? muat ke tabung kecik tu dengan duit aku yang 'banyak' ni? Hahaha... Terima kasih. Aku suke je..


4. Terima kasih lagi. Adik aku (tu..) bagi lagi. Sebab aku cakap aku sudah lama mencari sandal ni. Dan dia cakap..

" Amik je..aku belanja. Birthday present..,"

Hahaha... aku memang sukeee.....

Seterusnya.... ada lagi hadiah dari makde aku yang tak sempat aku letak di sini (sebab gambar belum snap). Dan yang pasti, banyak jugak ucapan-ucapan dan nyanyian lagu hari jadi (dari room mate aku melalui voice message) yang aku terima, antaranya :

1. "Happy belated Birthday.. Dah 30 sen ek ko tahun ni hehehe... Eh? Birthday ko 26hb kan?"
2. "Hepi besday! Tengok present ko.."
3. "Hah! Happy Birthday..," sambil buat muka lupa.
4. "Weyh.. Hari ni birthday ko ek?"
5. "oOO.. Birthday ko la hari ni. Bila nak open table?"
6. "Happy Birthday Acik!!! Yey! Ada pillow... love.... Yey!!!" anak buah aku terlompat-lompat dalam kereta aku.

Aku hargai, terima kasih. Aku happy dan suke.


Okey, aku sudah letih satu hari ini. Drive dari Sintok-Alor Star-Penang. Aku mahu tidur. Nite!