Monday, May 24, 2010

Percutian Luggage

Semalam aku temankan house-mate pergi check Australian currency sebab dia bakal ke Melbourne Rabu ini. Ambil peluang yang ada, aku ikut survey currency Indonesia Rupiah. Maklumlah, aku juga bakal ke luar negara bulan depan. Selain tukar watawang, dia mahu shopping barang-barang untuk persediaan musim sejuk di sana. Biasanya, kalau mencari benda-benda penting dalam waktu yang singkat, jarang semuanya dapat dengan sekelip mata. Jadi, banyak juga perkara-perkara yang berada di dalam senarai, tidak dapat dibeli.

"Harap-harap salji turun kat Melbourne kan?"dia bersuara tiba-tiba.

"Ermm.. boleh tak aku pun nak berharap yang salji turun kat Medan?" aku balas pertanyaannya.

Pengharapan yang sangat tidak masuk akal hehe..

Dan pagi tadi kami berhajat mahu ke klinik untuk buat suntikan H1N1, tapi malangnya vaksin tersebut kehabisan stok. Klinik masih menunggu stok baru. Harap-harap program keluar dari bumi Malaysia nanti berjalan dengan sihat walafiat.