Thursday, May 20, 2010

L E M A U

Semakin terasa hati, jiwa, otak, fikiran dan konkrit-konkrit tubuh terasa semakin payau dan lemau, lembik dan basi. Mana perginya semua semangat pahlawan aku yang begitu kental selama ini?? Tabiat makan pun semakin kacau bilau. Lauk-pauk bercampur antara alam darat dan laut. Sistem tubuh kucar-kacir.

Hidup tidak terasa percikan bunga api lagi. Aku mudah berasa bosan. Aku perlukan sesuatu. Sesuatu yang membuatkan jantung aku kembali berdegup riang. Ya, aku tau. Aku perlu work-out. Aku perlu exercise. A perlu berjogging atau melakukan apa-apa aktiviti riadah seperti dulu. Aku perlukan oksigen. Yeah! Oksigen!

Sudah setahun lebih aku kekurangan udara segar. Aku sudah kurang bersenam, bersukan, ber-outdoor. Aku rindu semua itu. Rindu. Rindu. Rindu!

Esok aku mahu berjongging. Bangun seawal pagi, tanpa mandi dan hanya teguk beberapa mililiter air. Kemudian berkereta ke taman.

Harap-harap ngantuk tidak menguasai jiwa yang membara ini. Go!

Nota: Konon saja aku ni. Berdrama saja lebih.