Wednesday, March 16, 2011

Vakum

Seluruh tenaga aku semacam disedut oleh setiap ruang di segenap penjuru bilik yang aku huni. Kering. Mata aku jadi letih. Jari-jemari kaku. Tapi otak aku ligat berkeliaran mahu mencurah-curahkan idea yang terbuku di setiap sendi kepala. Arghhh..! Sesak. Aku kalut mahu menyelamatkan semua idea-idea supaya setiap dinding blog ini penuh. Tapi, sistem pergerakan badan seperti tidak mahu bekerjasama. Bunga-bunga di hati juga sibuk mahu bercambah ketika ini. Kelopak-kelopak yang galak berputik, rancak mengetuk-ngetuk deria perasaan supaya berbuat sesuatu. Aduh. Mana satu ni?

Apa-apa pun, aku perlu terus berbisik kuat agar sistem logik aku terus celik dan fokus. Ada banyak lagi teka-teki yang perlu aku rungkai dan selesaikan. Juga bahan-bahan pembacaan yang perlu aku habiskan kerana terlalu lama aku pinjam. Tentu tuannya sudah mula berkira-kira bila masa yang sesuai untuk memulakan perhitungan dengan ku. Aku juga mula merangka untuk wujudkan sejenis hobi baru.

Menjahit. Hey! Jangan ingat ia idea yang kelakar. Satu pelaburan yang baik untuk masa depan. Hujung minggu mungkin masa yang sesuai untuk ke kelas. Kena mula mencari-cari peralatan yang paling tajam. Gunting dan jarum. Oh, jangan dilupa benang dan measurement tape.

Wish me luck!