Wednesday, March 23, 2011

Hidup Aku Seperti Jigsaw Puzzle

Itulah sebabnya aku agak berat nak hebahkan kepada kawan-kawan kalau aku ke Kuala Lumpur. Takut ada yang kecik hati. Aku tak dapat nak penuhi semua undangan sosial setiap orang. Mungkin, kalau berkereta agak ringan sedikit bebenan masa untuk berjumpa. Tapi, kalau menggunakan kenderaan awam samada darat atau udara, memang sangat berat mengatur langkah ke setiap destinasi. 

Namun, bukan bermakna aku akan berjumpa hanya seorang teman sepanjang urusan aku di sana. Mana yang sesuai dengan masa senggang aku, boleh saja diajak berlibur. Cuma, tempoh masa untuk bersama tidak dapat dilanjutkan sehingga 24 jam. Separuh hari, atau beberapa jam untuk lepak di kedai makan sudah berbaloi. 

Jadi, aku cuba buat kira-kira agar semua pihak berpuas hati. Kalau aku gagal, aku perlu menggunakan perancangan kecemasan atau lebih tepat, Master Plan. JANGAN BAGITAU SESIAPA PUN PASAL KEPERGIAN AKU KE SANA. Settlekan segera urusan, kemudian pulang dengan lapang dada. Aku tak jumpa mereka, mereka juga tak berjumpa aku. Fair.