Tuesday, February 8, 2011

m.f.e.o

Aku tak tahu lah ianya cinta ke hape? Tapi perasaan ni rasa melayang semacam. Angau? Mungkin jugak. Atau, mungkin jugak kejutan (sebab aku banyak habiskan masa dan kredit handphone aku fikirkan si dia). Sudah banyak aku tempuh cinta jarak jauh ni, tapi yang ini lain macam sikit. Mungkin ada signal di mana-mana? Tapi tetap, aku tidak nampak atau dapat simpulkan dengan deria keenam aku. Grrr... sudah berkarat semua skill. Dah tak boleh digosok dengan kertas pasir untuk kembalikan sinarannya.

Yang satu ini agak liat. Tiada apa yang istimewa tapi yang ini jugak yang menyentap-nyentap tangkai hati. Aduh! Rosak jugak macam ni. Lagak macam main tarik tali pulak aku rasa.

Cinta hati sebelum ini terus diam beribu-ribu bahasa dengan alasan berpindah tempat kerja. Namun aku seolah tidak peduli. Terus diam dan tiada sebarang tindakan maka aku simpulkan kamu tidak berminat. Tiada paksaan di situ. Dan aku harus teruskan dengan perenggan hidup yang lain.

Nak cakap aku perasan, boleh jugak. Tapi itulah hakikatnya. Cuti Raya Cina aku ambil kesempatan untuk berjumpa si dia. Ya, memang memberi impact yang kuat. Sampai aku demam. Terpaksa tambah cuti lagi sehari. Bukan apa, demam sebab tidur lewat+tak cukup rehat (dating dengan si dia+jalan-jalan santai di i-City). Bukan best sangat pun i-City tu, hanya pokok-pokok berlampu. Cukup hanya sekali. Tapi, kalau ada kawan-kawan yang berkeras mahu pegi, aku boleh tunjukkan jalan.

Ya, dan ya. Aku cakap pasal si dia.

Nota: Sorry kalau aku tak contact kawan-kawan semasa aku di Shah Alam baru-baru ini. Aku ada family gathering. Pegi dating pun 'curik-curik' hehe..