Tuesday, February 8, 2011

Harapan Kembali Membawa Ceria

Penghujung November 2010 hingga ke akhir Januari 2011, agak berserabut jiwa, akaun di bank, celahan purse, timbunan habuk di meja kerja dan bermacam-macam lagi perkara yang buat aku panas bontot. Jadi, sebelum cuti Raya Cina baru-baru ini, aku kasi settle semua masalah (bukan semua, sikit saja sebenarnya). Masalah, kalau semuanya berpunca daripada aku, senang sangat nak rungkaikan. Tapi, bila membabitkan orang lain, agak sukar untuk aku selesaikan

Tapi, apa pun.. aku perlu hadapi. Aku perlu luahkan agar semuanya jelas.

Orang cakap, walau apa pun keputusannya, yang penting kita telah berusaha dan mencuba sehabis daya. Permintaan aku untuk bertukar ke department lain tidak mendapat persetujuan dari Big Boss. Alasan aku kerana kekurangan kerja. Aku tidak berasa tercabar dengan kerja-kerja yang dilakukan kebelakangan ini. Jadi aku putuskan mahu berubah angin dan mahu belajar sesuatu yang baru. Yang mencabar minda dan jasmani. Namun alasan Big Boss, dia banyak kerja untuk aku. Dan sebagai balasan di atas kejujuran aku berterus terang, aku dicambahkan dengan kerja-kerja ad-hoc! Rencam!

Eh? Kamu tahu ke rencam tu apa?