Thursday, July 9, 2009

Si Dumpling


Ini merupakan percubaan kedua aku dan teman sebilik dalam cabaran menghasilkan dumpling dambaan jiwa.

Walaupun percubaan pertama tidak menjadi seperti yang diharapkan (kerana aku tersalah maklumat lalu menggunakan kulit popia untuk proses membuat dumpling, lalu aktiviti menghasilkan sup dumpling berakhir dengan makan popia goreng), namun aku lebih berhati-hati kali ini agar kulit yang digunakan betul-betul kulit yang sesuai.

Gambar di bawah merupakan role model dan penanda aras kepada hasrat murni kami di dalam menghasilkan dumpling pujaan hati.

Ya. Aku tahu tiada hiasan lain di gambar pertama. Hanya dumpling semata. Untuk makluman kamu, aku dan teman sebilik telah menghasilkan satu periuk sup dumpling dan kami amat kekenyangan hanya makan dumpling malam itu.

(Haaiii...punyalah kemaruk mahu masak dan makan dumpling, itu lah jadinya.)