Monday, July 13, 2009

Hati Aku Hampir Cair!

Rata-rata di setiap dashboard kereta di tempat kerja, ada bunga mekanikal ini. Sampaikan teman sebilik aku pun turut membelinya.

Hari itu, aku dan teman jalan-jalan di Mall, kami terpandang robot comel itu dan teman aku terus beli tanpa berfikir panjang. Mengeluarkan RM12 untuk harga pertukaran.

Lewat petang itu, kami jalan-jalan lagi, tapi kali ini ke pasar malam pula. Aku mahu makan sate, jadi siri pencarian pun bermula. Sebelum sampai ke stall sate, kami lalu di satu stall yang jual mekanikal bunga. masalahnya, bunya-bunya di stall itu lebih cantik dan terdapat bukan saja bunga, malah kumbang dan lebah pun ada dijual. Harga Pertukaran RM10. Berbulu je mendengarnya.

Balik ke rumah, keluarkan robot dari kotak dan letakkannya menghala ke cahaya lampu. Seperti di pukau, bunga terus berkuak. Kami juga terpukau, terdiam hampir 2 minit melihat makhluk buatan comel itu. Seperti bernyawa saja lagaknya. Seperti mahu siram air supaya ia terus hidup dan membesar. Heh!

Oh! Robot itu hanya untuk kereta teman aku. Kereta aku tidak teruja dengan robot-robot comel seperti itu. Takut hancur dikerjakan oleh pemandunya nanti.