Sunday, October 2, 2011

Pintu

"You kat mana?" Suara di hujung sana bertanya.

"I kat rumah." Balas aku pendek.

"Kat rumah mana? Your Mom ke?" Dia bertanya lagi.

"Aah. You kat mana?" Aku pula bertanya.

"Kat bengkel ni.." Dia menjawab.

Oh. Ingatkan dia di Kedah. Tanya aku macam la dia ada di sini.

"You. " Dia panggil aku.

"Iye."

"I nak cakap sikit dengan you." Sambung dia.

"Apa dia?"

"Esok I bertunang."

"Iye. Dengan kawan you tu ek?"

"Aah." Dia menjawab ringkas.

"Siapa nama dia?" Aku bertanya.

"xxxxxxxx." 

"Okay. Congratulation. Bagus la. Buat apa tunggu lama-lama." Aku membalas dengan keterujaan, agaknye la. Bukan apa, sebab dalam masa sama memikirkan bila pula giliran aku?

Dan perbualan kami berlarutan ke perkara-perkara yang berkaitan keluarga dan permulaannya membuat keputusan untuk bertunang. Dan pasal nama bakal tunangan kawan aku ini, bukan aku sengaja rahsiakan. Cuma aku sudah lupa apa nama dia. Nampak sangat aku tidak fokus semasa berbual. Yang pasti, aku cuma minta dia update aku pasal majlis kenduri kahwen mereka nanti. Aku tidak mahu terlepas peluang melihat teman aku yang seorang ini naik pelamin.

Once again, Congratulation Mr. Mechanic.