Wednesday, August 4, 2010

Bahang Ramadhan

Adeh. Permulaan bulan Ogos tahun ini agak lembab untuk mengukur prestasi aku di pejabat. Pertukaran Board Director di tempat kerja mengalahkan peralihan kuasa pemerintahan politik negara pula lagaknya. Letih betul. Big Boss aku sudah tamat kontrak di sini. Jadi dia sudah pulang ke pejabat lamanya. Sekarang, hanya menunggu pengganti untuk memulakan kuasa di ofis pula. Sementara menunggu, ada juga staf yang buat-buat macam ada kuasa, suka-suka hati saja mahu ubah tempat kerja walaupun tidak mendapat arahan atau memo pertukaran. Pelik. Konsep yang mudah pun kamu susah nak tangkap, apa lagi konsep yang berbelit-belit.

Mungkin, memang nature kamu begitu. Tidak ada rasa malu atau rasa hormat dengan orang lain. Sudah lah bertukar tanpa izin, paling kelakar, mula angkut harta pejabat ke tempat baru. Haha... memang bikin panas untuk aku yang masih di sini.

Malas mahu layan karenah orang macam ni. Aku hanya tunggu 'kuasa' baru untuk ambil alih pejabat. Yang lain-lain, aku hanya mahu buat kerja aku.