Tuesday, June 15, 2010

Menu di Medan, Indonesia

Avocado Juice

Kali ini ke Kota Medan, aku jadi sangat addict dengan jus ini. Dulu kalau ke Indonesia, pastinya aku mencari markisa. Tapi apa-apa pun, sangat creamy dan mengenyangkan.

Mie Aceh

Rasa mee ini lebih kurang macam mee kuah di Malaysia, cuma kuahnya sedikit cair. Pastinya aku akan cari lagi kalau ke sini.


Satay Padang

Satay ini pulak, kuahnya seakan kuah Mee Rebus. Bagi sesiapa yang sangat sukakan kuah kacang, seharusnya tidak akan meletakkan satay ini di dalam senarai makanan kegemaran. Tapi, masih berbaloi untuk mencuba.

Fuh! Apa-apa pun, 3 hari di Kota Medan memang sangat meletihkan (letih kerja+letih makan) sebab jadual kami terlalu packed dengan kerja dan aktiviti mengisi perut. Dan maklumat tambahan, mungkin fungsi paru-paru aku sudah tidak sehebat mana. Apa taknya, 2 orang manager tu kaki rokok tahap gaban! Aku kira, tak sampai 2 jam, habis sokotak rokok untuk seorang. Ditambah dengan Boss aku yang kaki cigar. Memang memusnahkan paru-paru aku betul!