Saturday, October 3, 2009

Open House Aku Di Kedai Ayam Rupanya

Nak ke open house teman sepejabat rancangan awalnya. Tapi sebab aku sesat tidak tahu alamat, maka selepas 2 kali masuk keluar kawasan taman, lalu teman sebilik mengajak ber-open house di Pizza Hut saja.

Di kedai pizza, aku tengok macam baru lepas ribut taufan. Banyak meja dengan pinggan dan gelas kotor tidak berkemas. Pelanggan yang datang tidak disambut. Lemah betul pengurusan. Berbual dengan seorang pekerja di situ dan dimaklumkan bahawa, ramai pekerja berhenti selepas hari raya. Jadi kekurangan staf di premis menyebabkan operasi kelam kabut. Aku tidak salahkan staf, aku cuma salahkan Manager. Dalam keadaan begitu, Manager patut main peranan, perlu kreatif. Ah, malas aku bebel di sini. Takkan lah aku mahu ajar apa yang perlu di buat? Baik aku saja yang jadi Manager di situ hehehe...

Jadi, kami ke kedai ayam. Makan lempeng bakar berinti chicken popcorn bersama salad. Boleh tahan sedap sebab masing-masing sudah kebulur.